Proje 1.1 
Yüksek Verimli, Yüksek Güç Yoğunluklu, Bara Gerilimi Yükseltilmiş Çok Seviyeli Evirici Beslemeli Elektrikli Araç Tahrik Sistemi Tasarımı
 

Projede batarya çıkışından tekerleklere kadar olan sürücü devre ve elektrik motoru ikilisinin verimliliklerinin arttırılmasının yanı sıra verimlilik haritalarının da çakıştırılarak toplam sistem verimliliğinin de arttırılması hedeflenmektedir. Bu sebeple ülkemizde ilk defa 800 V seviyesinde DA bara gerilimi kullanılan bir sistem tasarlanmaktadır. Ayrıca sürücü veriminin arttırılması için düşük kayıplı ve hızlı anahtarlar kullanılırken anahtarın zorlanmasının azaltılması için çok seviyeli evirici yapısı tasarlanacaktır. Elektrik motoru tarafında hedeflenen 80 kW güç için sürdürülebilirlik odaklı olarak asenkron motor, yüksek verimlilik ve kolay kontrol hedefi ile sürekli mıknatıslı senkron motor, çok yüksek verim odağı ile sürekli mıknatıs destekli senkron relüktans motor tasarımları gerçeklenecek ve bu üç motordan sürücü ile en uyumlu çalışanı seçilecektir. Motorlarda yüksek güç yoğunluğu hedeflendiğinden yüksek akım yoğunluğu ve sıvı soğutma tercih edilecek, karkas tasarımları gerçeklenecek ve ısıl başarımlar kontrol edilecektir. Motorların çok seviyeli evirici ile verimli kontrolü için hızlı prototipleme tabanlı yöntemler kullanılarak kontrol yönteminin de sistem verimliliğinin arttırılmasına katkı yapması sağlanacaktır. Sürücü devre ve tahrik motorları gerçeklenerek deneysel sonuçlar elde edilecektir. 

PY: Doç. Dr. Derya Ahmet KOCABAŞ (İTÜ)

Proje 1.2 
Batarya Sağlığı, Şebeke Etkileşimi, Araç Kontrolü ve Çok Kriterli Rota Planlamasına Dayalı Enerji Yönetimi

Bu projede, elektrikli araçların batarya yaşlanması ve araçtan şebekeye (V2G) hizmetlerini dikkate alarak, rota planlama çözümlerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Araştırma, batarya ömrünün optimizasyonunu ve enerji verimliliğini artırarak araç sahiplerine ekonomik avantajlar sunmayı amaçlamaktadır. Araç içi IoT cihazları aracılığıyla bulut bilişim teknolojilerini entegre ederek, gerçek zamanlı veri toplama ve işleme yeteneği sağlanacaktır. Bu entegrasyon sayesinde, elektrikli araçlar için daha etkin ve optimize edilmiş rotalar oluşturulacaktır. Gerçekleştirilecek prototip denemeleri ile bu teknolojilerin uygulamalı performansı değerlendirilecek, bu da sürdürülebilir mobilite ve enerji yönetimi alanlarında yenilikçi adımların atılmasını teşvik edecektir.

PY: Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Alparslan ZEHİR (Marmara ü.)

Proje 1.3
Yeni Nesil Araç Ekosisteminde Dağıtık Sistem Altyapısının
Geliştirilmesi

Bu projede, mobilite ekosistemine yönelik blokzincir tabanlı bir dijital platform geliştirilerek, araç ve yedek parça dijital kimlikleri oluşturulacaktır. Platform, yedek parça tedarik zinciri, kestirimci bakım, sigortacılık hizmetleri entegrasyonu, araç sahipliği ve V2X hizmetlerinin dijital kimlikler ve akıllı kontratlar üzerinden takibini sağlayacaktır. Blokzincir tabanlı dağıtık defter yapısı sayesinde, aracın ve yedek parçanın üretiminden kullanım ömrünün sonuna kadar geçen tüm süreçleri veri kaybı en aza indirgenmiş olarak takip edilebilir. Bu yapı, herhangi bir paydaş veya dış müdahalelerle değiştirilemeyen kayıtların tutulmasını sağlayarak yetki verilen kimliklerin kayıtlara doğrudan erişimini mümkün kılar. Ayrıca, olay tabanlı otonom akıllı kontratlar ile tüm süreçler izlenebilir, doğrulanabilir ve yönetilebilir.

PY:  (İTÜ)