Kara taşıtlarında enerji geri kazanımı sağlayabilen ve konfor açısından yüksek performanslı bir süspansiyon sistem geliştirilmesi amaçlanmıştır. Enerji geri kazanımı odaklı yapılacak bu proje, düşük güç seviyelerinde çalışan sistem bileşenlerine enerji sağlanabilmesi için bir kaynak yaratacaktır. Ayrıca proje kapsamında geliştirilecek yarı-aktif süspansiyon sistemi de enerji sarfiyatı düşük ancak yüksek konfor sağlayan bir taşıt alt sistemi olacaktır.
PY: Ufuk KUZGUNKAYA (OYAK-Renault)
Analitik, deneysel ve sayısal yöntemler kullanılarak, yol taşıtlarında kullanılan disk fren sistemlerinde görülen ve “Brake Squeal” olarak bilinen yüksek frekanslı fren gürültüsü probleminin çözümüne yönelik piezo-elektrik tabanlı aktif kontrol stratejisinin geliştirilmesi, prototiplenmesi, doğrulanması ve performans ölçümleriyle etkinliğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İTÜ bünyesinde simülasyon/modelleme çalışmalarına yönelik, TÜBİTAK MAM bünyesinde ise piezoelektrik temelli sensör ve aktüatör sistemlerinin geliştirilmesine yönelik önemli kabiliyetler bulunmaktadır. Bu kabiliyetlerin birleştirilerek sistem bazında çözüm amaçlı teknolojilerin geliştirilmesi konseptiyle kurgulanan projede, yüksek frekanslı fren gürültüsünün aktif olarak kontrol edilebilmesini sağlayacak prototip üretimi hedeflenmiştir.
PY: Aydın Süleyman GÜZEL (TÜBİTAK MAM)
Yeni nesil elektronik örme makinaları yardımıyla, standart koltuk kılıf üretim aşamalarından laminasyon, kesim ve dikim adımlarını kaldırılmasına olanak sağlayacak, dikişsiz - TEK PARÇA koltuk kılıfına ilişkin örme programı geliştirmek ve bu tip kılıfların deneme üretimlerini gerçekleştirmek.
PY: Doç. Dr. Sena DURU (İTÜ)